Dag 7: Wedstrijddag 2 - Reisverslag uit Grytviken, Zuid Georgia van Team Spekpony - WaarBenJij.nu Dag 7: Wedstrijddag 2 - Reisverslag uit Grytviken, Zuid Georgia van Team Spekpony - WaarBenJij.nu

Dag 7: Wedstrijddag 2

Door: Pim Ewals

Blijf op de hoogte en volg Team Spekpony

09 Maart 2008 | Zuid Georgia, Grytviken

Dag 7

Goed gefeest op dag 6 s ‘avonds. Lekker wat satéetjes gegeten en de nodige biertjes en ‘cuba libres’, of te wel baco’s, gedronken. Lekker gedanst bij de lokale bandjes. De vrouwen van St. Martin hebben toch een iets ander ritme dan de gemiddelde bleekscheet. Alleen al het vanzelf waggelen van de achterwerken houdt het ritme op peil. Dus meiden...

Vanmorgen om 7.30 opgestaan. Marcel, Bart en Pim zijn even aan wal gegaan om wat ontbijt en bier in te kopen. 9.50 start wedstrijddag 2. Het weer is redelijk rustig en de route korter dan gisteren. De spanning is om te snijden. Zo’n 20 boten krioelen door elkaar heen om een goede startpositie te bemachtigen. Fok aan, fok los, grootzeil in, grootzeil uit. De startlijn bestaat uit een denkbeeldige lijn tussen een boei en de catamaran van de wedstrijdcommissie. Als je hoog kunt starten, bij de catamaran, heb je een voordeel. De Spekpony’s starten voortreffelijk, net zoals gisteren. Nu geconcentreerd blijven en geen fouten maken. Picco, unsere Deutsche Skipper, is wat brutaler vandaag en zorgt ervoor dat we op plaats zeven de eerste boei doorkomen. Met zo’n 6 boten achter ons op de hielen is de spanning te snijden. We houden stug koers. Zelfs de ABN Amro zou het onderspit moeten delven.

Na drie uur, om 13 uur, komen we binnen. Een goed gevoel en de stemming is goed onder de bemanning. Vandaag heeft iedereen zijn eigen taak uitgevoerd en behouden zoals afgesproken.
Picco: Kapitein
Guus en Jack: Linker Genua (fok) verantwoordelijk. Zeer zwaar werk.
Louis en Don: Rechter Genua verantwoordelijk. Minstens net zo zwaar.
Bart en Pim: Grootzeilbedienden
Marcel: Balast en vliegende kiep
Gijs: Balast en anchorman. Zorgt ervoor dat we ’s avonds rustig kunnen slapen en niet ergens anders wakker worden...
Ron: Food, beverage & sigarettes manager

Afwachten welke plaats we vandaag, maar ook gisteren behaald hebben. De plaats kun je namelijk niet precies weten omdat op zee iedereen zijn eigen tactiek en dus koers vaart. Bovendien hebben verschillende boten, verschillende handicaps, wat betekent dat hun punten anders berekend worden. Vanavond om 18.00 uur weten we meer.

Om 14.00 uur op naar het strand. Blauw zwembadwater, wit strand, hangmatten, cocktailtjes proeven en verse vis eten. Heerlijk ronken op de luchtbedden; het paradijs is compleet.
Nog een potje gevoetbald (Guus/Bart tegen Marcel/Gijs/Pim: eindstand 6-4).

Op de weg terug met de taxi viel het Ron, van de Q8 tankstations in Venlo, op dat er weinig tankstations voorhanden waren. Guus, van Eurotyre Venlo (groothandel in autobanden), zag dat de banden op de auto’s aan vervanging toe waren. Pim, van Transportbedrijf Ewals Cargo Care Tegelen, zag weinig MEGA trailers op de weg. Don, van VeTeBe (Makelaardij, Assurantien en Hypotheken) vond dat er wat leuke pandjes te koop waren. Kortom, mogelijkheden genoeg gezien voor onze sponsoren.

Terug bij de boot kregen we de uitslagen door. Schrik niet: Dag 1: plaats 10. Dag 2: plaats 7.
Positie in het tussenklassement, gecorrigeerd door de handicaps: plaats 7!
De Spekpony’s are coming! Met nog 1 dag te gaan zijn er goede vooruitzichten.

Tot morgen!

Spek Ahoy!

• 09 Maart 2008 - 07:40

Swiffie-team:

good bezig jongens knap huur
    en Jack de buss toch waal braaf gewees he
    met al die waggelende kuntjes hahahah..
    succes verder

groetjesssssssssss

• 09 Maart 2008 - 09:04

Vero:

Dit ving ik neet normaal... plaats 7!! det wuurd nog wat met og.. wilt neet zegge det ge nou idder jaor got mei doan of waal??
    Ik wins uch nog vuul succes vandaag.. ik gaon dalijk hockeyen tegen Venlo.. Dus dink aan mich Gijs..

groetjes

• 09 Maart 2008 - 09:18

Ein Van De Jakkers:

Maar, maar, maar! Geej laot os schrikke! De ganse stad steit op de kop! Ut joeksmobiel steit veur og klaor as ge truuk komp. Ze hebbe vandaag zellufs VVV aafgelas zoedet we op ein groet beeldscherm in de Koel og verrichtinge kinne vollege. Succes dao!

• 09 Maart 2008 - 09:22

Rob En Sandra:

Nou, inderdaad good bezig.
    Weej halde ut vanaaf de ierste daag beej. Ut begint steeds meer op ein paradijs te lieke. Komp geej uberhaupt nog waal truuk???
    Vuul succes verder
    Groetjes

• 09 Maart 2008 - 10:18

Sarah Ewals:

Lieve Pim, ik heb je in de krant gezien en ik wil je feliciteren omdat je in de krant zit! Groetjes en kusjes van sarah ewwwwaaals
    Willem: waarom gaattie dan op de boot?

• 09 Maart 2008 - 10:19

Willem Ewals:

Waarom gaattie dan rondjes rijen (die boot dan)?

• 09 Maart 2008 - 10:21

Sarah Ewals:

Pim doe je ook de groetjes aan Marcel!

• 09 Maart 2008 - 11:38

Edu:

Waat kin ik nog toevoege, idd wies noow 7de plek overall, nix mis mei. De take zien good verdeild de juuste man op de juuste plek..enne Guus Yok Fou in dit geval..ik zoel zegge veur vandaag: Anchors Away en just go 4 it...Sail Away..

Ps enne Jack B. dich bis veur mich de nieje Popeye.. :-) Jackeye zeg maar..!

• 09 Maart 2008 - 12:49

Frans En Annemie:

Ron en overige crew. Wij volgen met spanning jullie verichtingen 7e plaats (ere divisie of recreatie?) fantastisch. Ook de prestatie op de dansvloer is hopelijk naar behoren. Groetjes en veel succes.

• 09 Maart 2008 - 13:24

Syl:

Goeijedag zeg! Plaats 7!
    Kin mien auge neet geluive???? Zet d'r ens nieje foto's op, dan kinne weej auk zeen of geej "Spekkie-Broen" ziet gewaore?
    Zet um op vandaag!

• 09 Maart 2008 - 14:14

Wim & Franca:

Conta bai (of zoiets)
    Geweldig ut mot neet gekker waere plaats 7 ! Jao nao hard werke is ut good röste......"erg vervaelend" allemaol waat weej heej laeze, weej blieve ôch volge. Drink ôch nog maar eine FREDDY dae heb geej waal verdeend.

• 09 Maart 2008 - 14:28

Carlo:

Jongens super gaaf wat gij doar allemaol beleeft, aopen alvast eine winkel met( Bendjes,trailers,spriet en hues)kenne wij aok op op zaken reis doar natoe.
    PS Guus loat det voetballen maar wissen, zut de sponser lever neet hahaha! Gr Carlo

• 09 Maart 2008 - 15:36

Iris:

Alleen al door de verhalen te lezen heb je het gevoel dat je het zelf ook meemaakt. complimenten voor de schrijvers. Dacht dat marcel de enige crea bea onder het gezelschap was maar dat valt hartstikke mee....maarre pim....dat over die waggelende heupen van die lokale dames....daar hebben we het nog wel over he???;)
    Geniet er van mannen!!xx uit het mestreechse!!enne...weer een speciaal kusje van isabelle voor pappa!

• 09 Maart 2008 - 18:52

Elfke ; ):

Vleegende kiep.....te gek man :) Veul plezeer nog! ;)

• 10 Maart 2008 - 08:02

Eef:

Daor geit mien Rolex!
    Manne, wat mak ut oet, ge heb och best gedaon! Ein laeve zonder risico`s is gen laeve hè! Vuul plezeer nog die letste daag!
    xx

• 10 Maart 2008 - 08:14

Es:

Bin ut gans met Eef ens, en geneet nog maar vandaag, en probaer die botsing ( of wie desse ut meugs neume ) maar te zeen as un ervaring!!! Geej heb ut toch maar gedaon, en ut eind resultaat is oke!! Sloog nerges op wat ik zei eigelik, dus ik hald maar de mond.......zoë vandaag nog ff ut zönke in,....freddy van de partie...Amuzasie x

• 10 Maart 2008 - 09:27

Edu:

Botsing...?? Piraterie det zeg ik dich.. grmbl die hebbe de kneip gehad veur ôch. Enne Guus baeterschap mit diene kleine tieën..proos dan maar.. :-)

• 10 Maart 2008 - 10:02

Joep Willems:

Ich wil noa eindelik weten of Donnie visjes heet gevoord, of helt he zich sterk met pilkes ?

• 10 Maart 2008 - 10:42

Wincent:

Warcel,
    Noow wets se ut he.. Boem is Ho!! Kloete man! Maar Botsing waer vergaete? Nog lang daorgegaon met swingen vannach? Geneet dr nog efkes van en tot van de waek in ut stedje...

x

• 10 Maart 2008 - 11:15

Vincent:

Jonges, gezit neet in de boetsautoos, waal blieve oplette.

Recht zo die gaat stuur.

mzl

• 10 Maart 2008 - 11:34

Leo Krijn Trucks BV:

Good gedaon jongens!! Fijn um te zeen det ge ouk nog iets anders kint dan allein René sponsoren!! Dae zal de umzet waal hebbe zeen keldere de letste waek.
    Vuul sukses en met ein plaats lieger als beej de ierste 5 heuf ge neet thoes te komme!!

Behalde vaart en kom good thoes.
    Angélique Bergs-Krijn
    Leo Krijn Trucks B.V. Swalmen-NL

• 10 Maart 2008 - 12:01

Maurice Willems:

Hey Don! Tot now toe alles good überstanden? Noa zonnen trip zals ze de Olsbeak waal kenne bevare! Maar zonger gekheid, dow levers een knap staaltje. Noeits gedoch des dow zonne sportman waas :-) !! Ich wins dich en dien makkers veur de euverige daag een behalde vaart. Kom good thoes!

• 10 Maart 2008 - 12:57

De Kelder:

De Kelder heet aan uch gedach in Ischgl en zal kommende daag nog zeker aan uch dinke...succes verder. We volge uch.

Gr

• 10 Maart 2008 - 13:25

Max:

Daag Sjpekponnie,

met vuuel plezeer laes ich alle berichte! Hulde veur og resultate! suukses en en een beschonken vaart toegewenst!

gr. Max

• 10 Maart 2008 - 13:30

Wim & Franca:

Guus sterkte mit dien kleine tiënke !
    Geneet nog hiëre .....veur de truukreis straks, ein gooie reis en neem ein täot zon mei ! ;->

• 10 Maart 2008 - 15:40

de blik blijft
    strak gehecht
    aan verre horizon
    hij heeft de tijd

succes, veel plezier en groetjes

• 10 Maart 2008 - 15:55

Maurice & July:

Zeebonk Guusie,

Laat je nu maar lekker verwennen !!!!! Doot dien vutje( dit is heljes ) mer lekker hoeg hoije.

Jullie hebben het echt super gedaan.. Wie had dacht verwacht..!!!

Goeie reis terug naar huis nu wel verder zonder botsingen en ongelukjes....

We horen de verhalen en zien de foto's nog wel..

Groetjes en un dieke kusmoel
    vanuit het regenachtige Venlo

• 10 Maart 2008 - 16:56

Djecky:

heeej pap (dochter van jack)..leuk datje me nog gebeld had.,zo nog ff en dan ben je weer terug in nederland.doe je wel voorzichtig?.nja ik ben inmiddels maar op pad gegaan en kan bij een tomaten bedryf beginnen.Van die ene kroeg heb ik niks meer gehoord..mja daar hebben we het nog wel over.,ik zou zeggen maak der nog een gezzelige avond van! en alvast smakkelyk Eten! ofterwel ahooy:D en tot woensdag.veen liefs van je dochter Djecky

• 10 Maart 2008 - 20:30

Ome Gé En Tante Nell:

Neet te geleuve. Knap en chapeau veur de zevende plaats.
    Louis dien mam soest now met de skies van eine Berg in Gerlos en dich hingst aan de touwe.
    Zien benied noa het eindklassement.

Nog veel succes en tot morgen

• 11 Maart 2008 - 11:40

Lieke:

ik leas van alles euver botsinge en ik weit neet wat allemoal, dus bin ik maar ff verhoal goan hoale beej pap en mam. wat bale det ge och truuk heb getrokke veur de letst race. maar det zoel ik gewoen als goije rede zeen um volgend joar weer mei te doon. toch?
    manne geniet van de letste daag en kom good toes.
    xxx lieke